reklama

Je absurdné, ak kraj predáva škôlku a ľudia nemajú kam dať svoje deti

10 rokov slúžim ľuďom a nikdy by som nepripustil, aby bola škola alebo škôlka predaná developerovi, ktorý z nej postaví napríklad 9-poschodový hotel. Bratislavský samosprávny kraj to už raz urobil a chce to urobiť znova.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Proti predaju je aj vicestarosta mestskej časti Petržalka Ján Bučan (vľavo) a poslanec BSK za Petržalku Eduard Demel (tretí zľava).
Proti predaju je aj vicestarosta mestskej časti Petržalka Ján Bučan (vľavo) a poslanec BSK za Petržalku Eduard Demel (tretí zľava). 

10 rokov slúžim ľuďom. Niekomu sa tento môj slogan môže zdať ako klišé, ale pre mňa je to ten najvýstižnejší opis ostatnej dekády môjho života. Keď som vstupoval do komunálnej politiky, nevedel som ešte celkom presne, čo všetko bude táto práca obnášať. Teraz, keď už ťahám v komunálnej politike desiaty rok viem, že samospráva je predovšetkým o službe ľuďom. Ľuďom, ktorí mi vo voľbách dali svoj hlas, aby som ich zastupoval, ale aj tým ostatným, ktorí trebárs nechodia voliť, no tiež chcú žiť v peknom a dobre spravovanom prostredí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

10 rokov slúžim ľuďom a nikdy by som nepripustil, aby bola škola alebo škôlka predaná nejakému developerovi, ktorý z nej, alebo na nej postaví napríklad 9-poschodový hotel. Bratislavský samosprávny kraj to už raz urobil, priamo na území Nového Mesta - na Račianskom Mýte - a teraz sa ide o to isté pokúsiť v Petržalke, na Znievskej ulici. Najprv nechal budovu bývalej škôlky nehanebne schátrať a teraz ju chce za cenu jednoizbového bytu predať. A hádajte, aký uvádza dôvod: budova je zdevastovaná a žijú v nej bezdomovci. Ak sa vám to zdá cynické, nie ste v tom sami.

10 rokov slúžim ľuďom a práve preto som sa celý čas snažil riešiť problémy s nedostatkom miest v škôlkach. V Novom Meste sme v posledných rokoch niekoľkokrát zvyšovali kapacity svojich škôlok. Otvorili sme dve nové škôlky (na Pionierskej a Kalinčiakovej), nadstavili a rozšírili o školnícky byt škôlku na Kolibe, nadstavili sme škôlku na Odborárskej ulici, otvorili sme dve nové triedy Cádrovej. A Bratislavský samosprávny kraj v situácii, kedy je nedostatok miest v škôlkach zo všetkých krajov na celom Slovensku najhorší, budovu bývalej škôlky predáva...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

10 rokov slúžim ľuďom a to okrem iného znamená, že hľadám pre každú budovu vo vlastníctve samosprávy to najlepšie uplatnenie. To, že pre budovu škôlky na Znievskej ulici momentálne Bratislavský samosprávny kraj nevie nájsť uplatnenie, nie je dôvod sa jej rovno lacno zbaviť. Keď už z nej nechce urobiť škôlku, mohla by sa z nej stať základná, či stredná škola, pretože dnešné malé deti časom vyrastú a nedostatok miest sa presunie práve na tento typ škôl. Prípadne by na tomto území mohlo vyrásť detské dopravné ihrisko, centrum pre mladých, alebo zariadenie pre seniorov . Určite by to ľudí žijúcich v okolí potešilo viac, ako keď tam developer postaví niekoľkoposchodovú opachu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

10 rokov slúžim ľuďom a aby to nebola len fráza, snažím sa zapájať do rozhodovacieho procesu v Novom Meste čo najviac ľudí - bežných občanov, ale aj občianske združenia a komunikujem aj s ďalšími mestskými časťami. V našej mestskej časti rozdeľujeme časť peňazí z nášho spoločného rozpočtu cez tzv. participatívny rozpočet. Je to unikátny projekt, ktorý umožňuje ľuďom zapájať sa do rozhodovania o svojom okolí nielen jedným hlasovaním vo voľbách, ale aj počas celého volebného obdobia. Znamená to ale aj to, že keby som bol v tejto chvíli županom Bratislavského samosprávneho kraja, opýtal by som so zástupcov mestskej časti, v tomto prípade z Petržalky (starostu, miestnych poslancov a občanov), ako by si predstavovali využitie tejto budovy oni - a podľa toho konal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podporte petíciu

Ste proti bývalej materskej školy na Znievskej? Myslíte si, že v čase, keď rodičia nemajú, kde umiestniť svoje deti v škôlke, je predaj budovy nezmysel? Prosím, podporte petíciu, ktorou žiadame Bratislavský samosprávny kraj, aby zrušil plánovaný predaj bývalej škôlky.

https://www.peticie.com/nechceme_vystavbu_na_mieste_byvalej_skolky_na_znievskej_2

A na záver, 10 rokov slúžim ľuďom, preto budú mať u mňa vždy ľudia prednosť pred developermi. Keď som pred nejakým časom stál pred rozhodnutím, či povoliť pánovi Širokému na jeho hoteli heliport, uprednostnil som verejný záujem a aj napriek veľkému tlaku som mu tento jeho zámer neschválil. Osobne som mu vysvetlil, že by Novomešťania neboli nadšení z toho, keby im nad hlavami lietali helikoptéry a že sa jeho hotel v našej mestskej časti bude musieť zaobísť bez tejto vymoženosti. Ak mi dajú ľudia v novembri svoju dôveru, úplne rovnako budem postupovať aj ako župan.

Rudolf Kusý

Rudolf Kusý

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občiansky aktivista, komunálny politik, starosta mestskej časti Bratislava - Nové Mesto. Snažím sa vtiahnuť ľudí do rozhodovania o tom, ako bude vyzerať Nové Mesto - napríklad cez participatívny rozpočet alebo participatívne plánovanie verejných priestorov. Ak niekde v Bratislave platí pomyselné "postav dom,zasaď strom", ja som skôr za sadenie stromov :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosť

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu