reklama

Ako mená a logá opravujú cesty alebo moja prvá billboardová kampaň

Volám sa Rudolf Kusý a kandidujem na župana Bratislavského kraja. Keď som vstupoval do kampane, hovoril som si, že dám dokopy všetko, čo sa nám v Novom Meste počas môjho starostovania podarilo a ukážem to ľudom v celom kraji.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)

Ak sa im to bude zdať dosť, snáď mi dajú šancu urobiť rovnaké veci aj v celom kraji. A tak som to spísal do novín: zrekonštruovali sme 16 skôl a škôlok, 17 ihrísk a športovísk, postavili 2 nové parky, pričom jeden z nich je najväčším parkom postaveným v Bratislave za 30 rokov, a podstatnú časť financií sme zohnali z Nórskych fondov. Pod mojim vedením sme sa stali najtransparentnejšou samosprávou v kraji a štvrtou v celej republike. Vytvorili a zrekonštruovali sme 8 klubov dôchodcov, čo je najviac v kraji. Pridal som životopis, aby ľudia vedeli kto som a chodil som po kraji. Keďže mi ľudia hovorili, že ma nepoznajú, čo je samozrejmé, keďže som si nikdy žiadnu kampaň nerobil. Tak som si po prvýkrát v živote nechal vytlačiť bilbordy. A tak to šlo až do leta, kedy sa prihlásil konkurent Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď po prihlásení povedal čo všetko nabudúce urobí pre blaho národa a jedným slovom dodal, že nejaký Kusý tu robí príliš veľkú kampaň. A že odkiaľ na to berie peniaze. Určite to musí byť nejaký špekulant.

Celý čas som si myslel, že bývalý primátor Bratislavy bude hovoriť o tom čo dokázal pre Bratislavu. Nie. Hovoril len o lepšej budúcnosti, teda o tom čo urobí zajtra a hlavne o tom, čo je to ten Kusý za špekulanta. A tak som začal premýšlať.

Ja robím bilbordovú kampaň prvý krát v živote. Pán Ftáčnik bol na bilbordoch pred troma rokmi, keď kandidoval na primátora. Je na billboardoch teraz, keď kandiduje na župana. A bol na bilbordoch pred 7 rokmi, keď kandidoval na primátora prvýkrát. 7 rokov, 3 kampane. Ja 7 rokov, 1 kampaň. Prečo sa vlastne pán Ftáčnik zaujíma len o to, koľko stojí moja kampaň? Prečo sa nezaujíma o to, čo som urobil alebo čo som neurobil a on urobil niečo lepšie?. Možno on berie náš súboj tak, že kto má za sebou viac kampaní. Tak na počet kampaní je to 3:1 pre Ftáčnika. Kampane od roku 1989 – 2010 nepočítam. A ja som si myslel, že by sme mali súťažiť v tom kto čo urobil pre ľudí. A tak som si zaspomínal na to, čo pán Ftáčnik urobil ako primátor. Po štyroch rokoch vyzdvihol vo svoje kampani tieto dve veci: Znížil som dlh a zvýšil transparentnosť. Tak ja, teda my, keďže nie som na úrade sám, sme z Nového Mesta urobili z najtransparentnejšiu samosprávu v celom kraji. A spomínal som ďalej, keďže pán Ftáčnik hovorí len o tom čo robiť bude, nie o tom čo urobil. Spomenul som si na Starý most a na to, ako ho nešlo zbúrať, lebo bolo treba hľadať granáty a míny z 2. svetovej vojny. Spomenul som si na 2 roky rozkopanú Štúrovu ulicu a bezohľadné správanie sa k miestnym ľudom a podnikateľom, ktorým krachovali drobné prevádzky. Spomenul som si na rýchle opravy ciest 2 týždne pred voľbami, keď sa nedalo dostať do mesta. Spomenul som si na fantastický nápad pána Ftáčnika, keď z ničoho nič týždeň pred voľbami dal nakresliť prednostný buspruh na Nový most. V ten deň skolabovala doprava úplne. Našťastie nás na druhý deň zachránil, keď to nechal premaľovať naspäť. Spomenul som si na objektívne príčiny a obvinenia jeho a všetkých predchodcov, prečo sa nedá vyriešiť PKO či Hlavná stanica.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 A v tom som pochopil, prečo vlastne chce pán Ftáčnik súťažiť v tom čo urobíme až zajtra a nie v tom, čo sme urobili doteraz. Lebo zajtra, keď bude mať funkciu, nastanú ďalšie objektívne príčiny prečo niečo nejde a tak to bude až pozajtra. Prípadne nabudúce v úplne inej funkcii.

Potom sa prihlásili ďalší kandidáti na župana. Jeden, ktorý bol 8 rokov županom a druhý, ktorý má na bilborde 7 lôg ako potvrdenie schopnosti opravovať cesty a riešiť dopravu. A naraz som sa dozvedel, že môj otec bol v ŠtB. Môj otec bol emigrant, ktorému zhabali majetok, bol označený ako eštebák. Natíska sa otázka, kam až sú títo ľudia, ktorí tu sľubujú krajšiu budúcnosť už 10, 20 či takmer 30 rokov zájsť, len aby získali funkciu. Na rodinu totiž neútočí ani mafia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja nezávislosť od politických strán, finančných skupín, záhadných “kočnerov”, “bašternákov”, či to, že podľa prieskumu môžem vyhrať, zjavne týmto politickým celebritám prekáža. So mnou sa totiž na žiadnych politických kšeftoch nedohodnú.

Tak páni, aby bolo jasné, budete to musieť so mnou vydržať. Nebojím sa vás. Pôjdem až do 4.11.2017. Každý deň.

Budem ďalej hovoriť o tom, že som opravil všetky materské a základné školy v Novom meste a urobím to v celom kraji. Budem ďalej hovoriť o tom, že som vybudoval 2 nové parky a okrem najväčšieho parku v Bratislave postavím ďalších 5 v celom kraji. Budem hovoriť o tom, že som v Novom Meste urobil najtransparentnejšiu samosprávu a urobím to s celým krajom, aj o tom, že som zohnal milióny z fondov. Budem hovoriť o tom, že som zastavil Širokého, Pentu či J&T. Budem hovoriť o tom, že práve kvôli ľuďom, ako sú večné politické multifunkčné kádre, v našom kraji nefunguje doprava, rozpredávajú sa školy a zelené plochy miznú. Lebo tieto ťažké politické kádre hovoria len o tom, ako bude lepšie zajtra, potom, nabudúce. Ale ľudia žijú dnes. Preto ja robím veci už dnes.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Mimochodom, páni politici, ktorí ste nám tu už niekoľkokrát sľúbili lepšiu budúcnosť, o pár dní otvoríme v Novom Meste nový park. Najväčší postavený v Bratislave za posledných 30 rokov. A nepotrebovali sme žiadne logá ani bohaté dlhoročné skúsenosti v rôznych funkciách či veľké predvolebné sľuby. Stačí pracovať, slúžiť ľuďom.

Rudolf Kusý

Rudolf Kusý

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občiansky aktivista, komunálny politik, starosta mestskej časti Bratislava - Nové Mesto. Snažím sa vtiahnuť ľudí do rozhodovania o tom, ako bude vyzerať Nové Mesto - napríklad cez participatívny rozpočet alebo participatívne plánovanie verejných priestorov. Ak niekde v Bratislave platí pomyselné "postav dom,zasaď strom", ja som skôr za sadenie stromov :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosť

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu