reklama

Ani absurdná antikampaň ma nezastaví

Keďže som sa v poslednom prieskume agentúry Focus objavil na druhom mieste, všetci protikandidáti na mňa začali útočiť. S najabsurdnejším útokom ale prišiel ďalší anonymný bloger.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Anonymnému blogerovi prekáža, že už o pár dní otvoríme najväčšiu zelenú plochu v Bratislave za posledných 30 rokov. Zažil som už rôzne útoky, raz mi zbili hovorcu, naposledy zaútočili na môjho otca, ale keď už niekto útočí aj na úplne nový park pre ľudí, na ktorý sa nám podarilo zohnať rekordných viac ako milión eur, to už je nielen brutálne, to už ostáva rozum stáť. Každému, kto má o to záujem, ponúkam fakty o novom parku Jama: 

Na vybudovanie parku Jama sa nám pred časom podarilo získať z Nórskych fondov 580 tisíc eur s tým, že zvyšné náklady budeme hraniť z vlastnej peňaženky. Tri roky sme sa úspešne prehryzávali rôznymi „zvláštnymi ľuďmi“, ktorí sa odvolávali a podávali námietky voči parku, niektorí až z Banskej Bystrice. Dôvod? Ak by sme nestihli prísne nastavené termíny, príspevok takmer 600 tisíc eur nám prepadne a park by sme museli kompletne hradiť z obecných peňazí, čo bolo nereálne. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď už sa rozbehli práce na budovaní parku, zistili sme, že pod zemou, kde nemalo nič byť, sú zakopané základy bývalého cyklistického štadióna, ktoré malo bývalé vedenie magistrátu pod vedením Milana Ftáčnika odstrániť. Nešlo o žiadnu maličkosť – betónový múr bol 75 metrov dlhý a jeden a pol metra široký. Keďže táto neočakávaná komplikácia nemohla byť vopred zapracovaná v projekte, museli sme požiadať o jeho zmenu. Počas čakania sme nezaháľali. 

Využili sme fakt, že niektoré samosprávy, ktoré tak ako my získali peniaze na projekty z Nórskych fondov, odpadli alebo sa rozhodli projekty nerealizovať. Postavili sme sa vždy do radu a uchádzali sme sa o každé takto uvoľnené euro. Aj vďaka tomu nakoniec vznikol park, na ktorý sme z Nórskych fondov získali viac ako jeden milión eur. Takto vysoká suma z Nórskych fondov je unikátna. Nezachytil som, že by sa inej samospráve na Slovensku podarilo získať podobnú sumu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V súvislosti s parkom si spomínam na ďalší absurdný argument nezmyselnej antikampane - vraj slúžim oligarchom. Nuž, keby to tak bolo, tak na stavebnom pozemku uprostred mesta by sme práve nedokončovali nádherný park s rozlohou 17 tisíc metrov štvorcových. Som starostom šesť rokov a za ten čas som stihol naštvať napríklad pána Širokého (stopka pre jeho heliport), Pentu (stopka pre projekt 42-poschodového monštra) a pána Bašternáka som spolu s miestnymi obyvateľmi s jeho developerským projektom stopol skôr, ako si naňho trúfli „veľkí politici“. 

Páni politici, ktorí tu 10, 20, či dokonca 30 rokov sľubujete svetlú budúcnosť, ale reálne ste nič neurobili, mňa nezastavíte. Spolu s ľuďmi urobíme lepší kraj, či sa vám to bude páčiť, alebo nie.

Rudolf Kusý

Rudolf Kusý

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občiansky aktivista, komunálny politik, starosta mestskej časti Bratislava - Nové Mesto. Snažím sa vtiahnuť ľudí do rozhodovania o tom, ako bude vyzerať Nové Mesto - napríklad cez participatívny rozpočet alebo participatívne plánovanie verejných priestorov. Ak niekde v Bratislave platí pomyselné "postav dom,zasaď strom", ja som skôr za sadenie stromov :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSpoločnosť

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu